منوهای نصب در پنل مدیریت

  • سبد خرید شما خالی است.

آشنایی با عناصر زبان HTML

هر تگ یک سری عناصر مختص به خود را دارد که می­‌توان برای استفاده کامل‌تر از آن تگ از عناصر مختلفی استفاده نمود، که عناصر درون تگ ها قرار می­‌گیرند و دارای مقادیری هستند که مقادیر باید بین ” ” قرار بگیرد و بین عناصر و مقادیر از عبارت = استفاده می­‌کنیم.

آشنایی با عناصر زبان HTML

هر تگ یک سری عناصر مختص به خود را دارد که می­‌توان برای استفاده کامل‌تر از آن تگ از عناصر مختلفی استفاده نمود، که عناصر درون تگ ها قرار می­‌گیرند و دارای مقادیری هستند که مقادیر باید بین ” ” قرار بگیرد و بین عناصر و مقادیر از عبارت = استفاده می­‌کنیم. در ادامه آشنایی با عناصر زبان HTML شروع می‌کنیم.

عنصر Direction

مهمترین عنصر مورد استفاده در طراحی و برنامه نویسی دایرکشن (Direction) می­‌باشد که شما جهت متن یا به طور دقیق‌­تر راست چین یا چپ چین بودن صفحه و متن را مشخص می­‌نمایید. دایرکشن به صورت زیر قابل استفاده است:

نکته

عنصر کاربردی دایرکشن فقط شامل چپ و راست می­‌باشد و خاصیت وسط چین کردن در آن وجود ندارد که می­‌توان از تگ Center استفاده نمود.

از عنصر دایرکشن به طور کلی برای جهت دادن به متن و مشخص کردن جهت نوشتار استفاده می­‌گردد. فرض کنید یک متن شامل عدد و حروف با زبان­های متفاوت دارید مثل انگلیسی و فارسی، در مرورگر متن شما به درستی نشان داده نخواهد شد به همین دلیل می­توان از dir استفاده نمود. مانند:

مشاهده می­‌کنید به دلیل تلفیقی بودن دو زبان متن ما به هم می­‌ریزد و قابل خواندن نیست، جهت رفع این مشکل از dir استفاده می­‌شود و چون جمله ما فارسی است و می­‌خواهیم از راست به چپ نوشته شود از dir=”rtl” استفاده می­‌کنیم.

نکته

rtl مخفف کلمه Right To Left است به معنای راست چین کردن (از راست به چپ مانند زبان فارسی)

ltr مخفف کلمه Left To Right است به معنای چپ چین کردن (از چپ به راست مانند زبان انگلیسی)

عناصر تگ font

همانطور که قبلاً اشاره شد تگ فونت بدون استقاده از عناصر هیچ خاصیتی بر روی متن ایجاد نمی‌­کند.

که نتیجه کد در شکل زیر مشاهده می­‌شود.

همانطور که مشاهده می­‌کنید تگ فونت به تنهایی هیچ تغییری را بر روی متن اعمال نمی­‌کند، بنابراین به سراغ عناصر می‌رویم:

عنصر size

درون تگ فونت عنصر Size قرار می‌گیرد که به وسیله آن می­‌توانیم اندازه متن را مشخص کرده و متن را به اندازه دلخواه در آوریم، مانند:

این روش یک روش متفاوت با تگ H1 تا H6 می­‌باشد که امروزه ۹۹ % افراد برای تعیین اندازه از کدهای CSS استفاده می­‌کنند که در آموزش‌های بعد به آن موضوع می‌پردازیم.

عنصر رنگ color

جهت تعیین رنگ متن درون تگ فونت از عنصر Color به همان معنای کلمه رنگ استفاده می­کنیم که به سه روش رنگ ها در HTML و همچنین در CSS تعیین می‌گردند.

  • استفاده از نام رنگ مانند Black , Red که در کل از ۱۴۷ نام رنگ تعریف شده در CSS و Html استفاده می­‌شود.
  • استفاده از کد ترکیبی (عدد ده دهی) در این روش از کد رنگ به صورت (rgb (r,g,b است که r و g و b به ترتیب شدت رنگ­‌های قرمز، سبز و آبی را نشان می­‌دهند و که هر کدام مقادیری بین ۰ تا ۲۵۵ را می‌­توانند بپذیرند و هر چه عدد انتخاب شده بیشتر باشد شدت آن رنگ در ترکیب قرمز سبز آبی رنگ بیشتر است.
  • استفاده از کد ترکیبی (عدد مبنای ۱۶) در این روش که بدلیل کوتاه و ساده بودن کد رنگ بیشترین استفاده رو داره رنگ به صورت rrggbb# نشان داده می­‌شود و تنها تفاوت آن با روش قبل استفاده از اعداد مبنای ۱۶ (HexaDecimal) به جای اعداد ده دهی است. که rr و gg و bb به ترتیب مقدار عددی شدت رنگ­‌های قرمز، سبز و آبی رو نشان می‌­دهد و مقادیر هگزادسیمال بین ۰۰ تا FF که معادل همان ۰ تا ۲۵۵ دهدهی هست رو می­‌تواند بگیرد.

قاعدتاً استفاده از روش اول باعث ایجاد محدودیت ۱۴۷ رنگی و است و همچنین به خاطر سپردن ۱۴۷ نام رنگ کار سختی است، استفاده از روش دوم سخت است ولی روش سوم بهترین روش قابل استفاده است زیرا شما به راحتی می­‌توانید کد رنگ را از طریق نرم افزارهای مختلف و Color picker ها بدست بیاورید. جدول رنگ ها به صورت فایل پیوست ارائه می‌­شود.

نمونه­‌هایی از روش استفاده از کد رنگ را ببینیم:

نکته

شما می‌­توانید از عناصر مختلف در یک تگ به طور همزمان استفاده نمایید.

تبلیغات

همیار

Template Design © VibeThemes. All rights reserved.

منوهای نصب در پنل مدیریت

X