منوهای نصب در پنل مدیریت

  • سبد خرید شما خالی است.

آشنایی با تگ های زبان HTML

در این جلسه آموزشی آشنایی با تگ های زبان HTML ، با تگ‌های پر اهمیت در زبان HTML آشنا می‌شوید. تگ b، p، h، i، u، strike، font،center و ... .

آشنایی با تگ های زبان HTML

در این جلسه آموزشی آشنایی با تگ های زبان HTML ، با تگ‌های پر اهمیت در زبان HTML آشنا می‌شوید. این تگ‌ها عبارتند از:

تگ br

تگ <br>که از کلمه Break گرفته شده است که در زبان HTML ، کار Enter را انجام می‌­دهد و متن‌های بعد از خود را به خط بعدی منتقل می­‌کند.

نکته:

تگ br یک استثنائات زبان HTML می‌باشد. و به تنهایی در زبان HTML استفاده می‌شود.

تگ hr

برای کشیدن یک خط افقی به منظور جدا کردن دو بخش از <hr> استفاده می­‌کنیم.

نکته:

همانند تگ br نیازی به بستن ندارد.

نحوه نمایش تگ hr در مرورگر

تگ b

نگ <b> و <b/> این تگ باعث می‌شود کلماتی که بین این تگ و تگ پایانی آن قرار دارند به صورت پر رنگ و بولد (Bold) دیده شوند.

که در نهایت نمایش کدهای بالا در مرورگر به صورت زیر می­‌باشد، متن Bold شده در میان دو خط دستور hr قرار گرفته است.

نمایش متن به صورت Bold با استفاده از تگ b

تگ u

تگ <u> و <u/> نوشته می‌شود. این تگ زیر متن نوشته شده در درون آن خط می‌کشد که همان دستور آندرلاین ویرایشگرهای متن می‌­باشد.

تگ iتگ ایتالیک

تگ <i> و </i> که باعث کج شدن یا همان ایتالیک کردن نوشته می­‌شود.

تگ Strikeتگ استریک

تگ <strike> و </strike> که باعث نمایش متن خط خورده می­‌شود؛ بیشتر در قیمت­‌ها و سایت­‌های فروشگاهی مشاهده می­‌شود.

تگ center

نگ <center> و </center> همانطور که از اسمش پیداست جهت وسط چین کردن متن استفاده می­‌شود و متن را به وسط چیدمان انتخاب شده می‌­آورد.

نکته

شما می­‌توانید بیشتر از یک فرمان را برای یک متن اجرا کنید. مثلاً وقتی که می­‌خواهید متنی به صورت پر رنگ و کج نوشته شود. برای این کار هر دو تگ ابتدایی را برای متن در ابتدای آن و تگ­‌های پایانی را در جایی که می­‌خواهیم پایان پر رنگی و کجی متن باشد قرار می­‌دهیم.

به عنوان مثال از ترکیب وسط چین و متن با فونت ضخیم به صورت زیر خواهیم داشت:

نکته

HTML به خودی خود زبان کاملی است امّا زیباسازی و کامل کردن یک سایت نیاز به مکمل­‌های دیگری به نام CSS و JavaScript دارد. که در تکمیل این قدم به آموزش آنها خواهیم پرداخت.

در نهایت شایان ذکر است که تگ­‌ها درون یکدیگر قرار می­‌گیرند ولی نمی­‌توان تگی را از درون تگی شروع کرد و خارج از آن تگ تمام کرد به عنوان مثال شکل کدنویسی به صورت شکل (2-29) اشتباه می‌­باشد.

تگ hتگ عنوان

با سری تگ­های heading آشنا بشید، این تگ­‌ها اندازه‌­های پیش­ فرض را فراخوانی می­‌کنند که عمدتاً برای عناوین مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

نکته

با افزایش شماره‌­ی تگ عنوان اندازه متنی که درون تگ قرار می­‌گیرد به صورت پیش فرض کاهش می‌­یابد. البته با تغییرات شخصی می‌تواند کاهش نیابد.

تگ pتگ پاراگراف

تگ p برگرفته شده از کلمه پاراگراف برای متمایز کردن دو قسمت از یک متن به کار می­رود بدین صورت که بین دو پارگراف به صورت خودکار فاصله‌­ای مانند <br> قرار می­‌گیرد که در نتیجه باعث متمایز شدن متن پاراگراف­‌ها در کد و مرورگر می­‌شود.

نکته

همانطور که مشاهده می­‌کنید در صورت استفاده از <p> فاصله­‌ای برای متمایز کردن پاراگراف­‌های ایجاد می­‌گردد امّا در صورت استفاده از <br> متن ما فقط به خط بعد منتقل می­‌شود و فاصله اضافی ندارد.

تگ font

در HTML تگی به نام Font وجود دارد که به تنهایی هیچ کاربردی ندارد بلکه با عناصر آن معنا پیدا می‌کند، فرم کلی تگ به شکل <font> و </font> است. در بخش­‌های بعدی توضیحات بیشتری در مورد این تگ داده خواهد شد.

تبلیغات

همیار

Template Design © VibeThemes. All rights reserved.

منوهای نصب در پنل مدیریت

X