منوهای نصب در پنل مدیریت

  • سبد خرید شما خالی است.

نمایش کاراکترهای خاص در HTML

این زبان به مانند زبان‌های دیگر برنامه نویسی در نمایش کاراکترهای خاص از دستورالعمل‌های خاصی پیروی می‌شود که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

نمایش کاراکترهای خاص در HTML

خوب امیدواریم که تا اینجا از آموزش‌ها بهره کافی برده باشید، بلاخره می‌رسیم به مبحث نمایش کاراکترهای خاص در HTML  یا همان نمادها در html . این زبان به مانند زبان‌های دیگر برنامه نویسی در نمایش کاراکترهای خاص از دستورالعمل‌های خاصی پیروی می‌شود که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

کد کاراکتر فاصله در HTML

آیا تا به حال موقعیتی پیش آمده که بخواهید بین دو کلمه فاصله بیشتری وجود داشته باشد. یا بخواهید علامت کپی رایت را نشان دهید. این کاراکترهای ویژه با استفاده از کدهای ویژه در صفحات HTML قرار می­‌گیرند. این کدهای ویژه با علامت امپرسند & شروع می­‌شوند و با تعدادی حرف یا عدد ادامه پیدا می‌­کنند و با نقطه ویرگول ; پایان می­‌یابند. برای مثال زمانی که شما می‌‍­خواهید بین دو کلمه فضای خالی اضافی بگذارید باید از کد   استفاده کنید که فضای خالی اضافه می­‌کند. مطابق مثال زیر:

نکته

فاصله اول بین کلمات با فشار دادن دکمه فاصله ( space key) ایجاد می­‌شود. مرورگر فاصله اول را تشخیص می­‌دهد امّا بعد از آن هر تعداد فاصله که باشد تفاوتی نمی­‌کند و شما فقط یک فاصله را در مرورگر می­‌بینید. افزودن کد ;nbsp& مرورگر را مجبور می­‌کند تا بین دو کلمه فاصله اضافی بگذارد. شما با تکرار این کد می­‌توانید به هر تعداد که بخواهید فاصله خالی ایجاد کنید. مانند زیر:

کد کاراکتر کپی رایت در زبان HTML

علامت پرکاربرد کپی رایت (Copy-write)، شما می­‌توانید به همان روشی که برای فضای خالی اضافی ایجاد کردیم این علامت را نیز به وجود بیاورید. یعنی با استفاده از کد کاراکتر آن © . به این مثال توجه کنید:

کدهای کاراکتر های پرکاربرد HTML

البته توجه نمایید که نمادها در HTML تعداد بسیاری هستند، امّا اغلب کاراکتر ها غیرکاربردی می‌­باشند.

نام کاراکتر شکل ظاهری کاراکتر کد سازنده کاراکتر نام کاراکتر شکل ظاهری کاراکتر کد سازنده کاراکتر
امپرسند & & علامت درجه ° °
علامت کپی رایت © © یک چهارم ¼ ¼
علامت ثبت شده ® ® یک دوم ½ ½
علامت تجاری ™ سه چهارم ¾ ¾
علامت کوچکتر از < &lt; نقطه میانی · &middot;
علامت بزرگتر از > &gt; علامت تعجب وارونه ¡ &iexcl;
علامت خنجر &dagger; علامت یورو &euro;
علامت فلش » &raquo; علامت پوند انگلیس £ &pound;
علامت فلش « &laquo; علامت تقسیم ÷ &divide;
خط فاصله ام &#151; علامت رادیکال

&radic;

تبلیغات

همیار

Template Design © VibeThemes. All rights reserved.

منوهای نصب در پنل مدیریت

X