منوهای نصب در پنل مدیریت

  • سبد خرید شما خالی است.

صفحه فرود یا Landing Page چیست ؟

صفحه فرود یا Landing Page چیست ؟

صفحه فرود یا Landing Page ، یک صفحه از وبسایت می‌باشد برای معرفی کامل محصول، خدمت و یا ترکبی از دو که راه‌های مختلف مشتری‌های شما به آن وارد می‌شوند.

 هدف صفحه فرود چیست؟

هدف صفحه فرود ، در ابتدا هدف صفحه فرود بیان تمام اطلاعات از نظر تعریف خدمت، نحوه ارائه، نحوه دریافت خدمت و ….  می‌باشد؛ در مرحله دوم هدف باید جذب یا تبدیل بازدید به اقدام (Conversion) کاربر می‌باشد. دلیل این نامگذاری این است که کاربر اولین بار با این صفحه مواجه شده یا به اصطلاح روی آن فرود می‌آید؛ درست مانند یک مسافر که اولین مقصدش باند فرودگاه است و بعد از پیاده شدن از هواپیما، مجال بازدید از شهر را خواهد داشت.

در اینجا اجازه بدهید به جای آنکه بگوییم صفحه فرود چیست، بگوییم که چه چیزی نیست. اهمیّت این توضیح در اینجاست که تعاریف گوناگونی از صفحات فرود وجود دارند که تفاوت‌های زیادی با هم دارند. برای مثال، هر صفحه قدیمی در یک سایت که بتوان روی آن “فرود آمد” لزوماً یک صفحه فرود نیست. بازارایاب‌های دیجیتال، بین یک Landing Page و یک صفحۀ عادی (مثلاً نخستین صفحۀ یک سایت)، تفاوت قائل هستند.

 

هدف از صفحات فرود چیست؟

حالا که با مفهوم صفحه فرود آشنا شده اید، بیایید درباره هدف از طراحی این صفحات صحبت کنیم و این که چه چیزی آنها را به یک ابزار بازاریابی ارزشمند تبدیل کرده است. در حالت کلی سه نوع صفحه فرود با اهداف کاملا مستقل وجود دارد:

  • فروش مستقیم
  • اطلاعات کاربران
  • ایجاد رابطه

فروش مستقیم

صفحه فرود از نوع فروش مستقیم قابل درک ترین نوع آن است. اگر تاکنون کالایی را به صورت آنلاین سفارش و خریداری فرموده اید، احتمالا از یک صفحه فرود برای خرید این محصول استفاده کرده اید. یک صفحه فرود از نوع فروش مستقیم در حالت کلی یک صفحه محصول (در وبسایت های فروشگاهی)، دانلود آزمایشی نرم افزار و از این قبیل می باشد.

هدف اصلی صفحات فرود فروش مستقیم، فروش آن کالا یا سرویس است. شما می توانید این صفحه را در دیگر جاها تبلیغ کرده تا ترافیک ورودی به این صفحه را افزایش دهید و فروش این محصول را چند برابر کنید.

در حالت دیگر شما نرم افزاری را برای فروش قرار داده اید. اما قبل از فروش آن نسخه آزمایش و تست رایگان آن را در معرض دید کاربران قرار می دهید تا آن را دانلود کنند. این نسخه دارای مدت زمان استفاده محدودیست و هدف از در دسترس قرار دادن آن، دانلود نسخه کامل آن توسط کاربران در صورت رضایتمندی است.

اطلاعات کاربران

در این گونه صفحات اطلاعات اصلی کاربران مانند نام و ایمیلشان جمع آوری می شود. هدف از کسب این اطلاعات شخصی، استفاده از آنها در سایر موارد و اطلاع رسانی درباره سرویس های آینده خود به کاربران است. این نوع صفحه فرود دارای فرم های سفارشیست که اطلاعات مورد نظر خود را می توان به واسطه آنها کسب کرد. این گونه صفحات امروزه در افزایش نرخ تبدیل و کسب درامد از محصولات جدید سایت، نقش موثری دارند.

این نوع صفحات فرود می توانند شامل انواع زیر باشند:

  • کتاب الکترونیکی رایگان
  • ثبت نام در سمینارها
  • راهنمای استفاده
  • ثبت نام در خبرنامه

ایجاد رابطه

در این نوع صفحات فرود از تکنیک ایجاد رابطه بین کاربران هدف و محصول مورد نظر شما استفاده می شود. در این مدل، صفحات فرود مرتبط با هر صفحه از سایت را مشخص کرده و در هنگامی کاربر وارد آنها می شود صفحه فرود مورد نظر مان را به او پیشنهاد می دهیم. در این مدل احتمال کلیک کاربران بالاست چرا که تشابه زیادی بین صفحه فرود و صفحه ای که کاربر در آن است، وجود دارد.

به عنوان مثال کاربری که با جستجوی عبارت انواع برنج به صفحه ای از وبلاگ سایت فروش برنج شما وارد می شود، احتمال زیادی وجود دارد که به صفحه محصول یکی از برنج های شما علاقه مند گردد و دست به خرید بزند. ایجاد این نوع رابطه ها کار هوشمندانه ایست و در افزایش نرخ تبدیل سایت بسیار موثر است.

 

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و نحوه ساخت

ژانویه 24, 2022

0 پاسخ به "صفحه فرود یا Landing Page چیست ؟"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Template Design © VibeThemes. All rights reserved.

منوهای نصب در پنل مدیریت

X